Badhotel Domburg
12-11-2021

Bart vertelt

Is hotelschoonmaak topsport?

In het dagelijks leven is Bart Grootens binnen Stoffels Bleijenberg commercieel manager en daarmee verantwoordelijk voor het binden van nieuwe klanten.

Bart vertelt
Bart vertelt: een super leuke job waar ik elke dag blij van wordt. De afwisseling en contacten met potentiële klanten vind ik geweldig. Een school heeft namelijk hele andere vraagstukken en uitdagingen dan een kantoor, zorginstelling of hotel. Misschien wel de leukste branche vind ik de hotelbranche. De veelzijdigheid en de complexiteit vind ik reuze interessant. Daarbij heb ik ook het gevoel dat mijn hotelschoolopleiding niet helemaal voor niks is geweest ;)

Specifieke zaken
Tijdens een bezoek aan een hotel is het goed kijken naar specifieke zaken, zoals:
- wat zijn de verwachtingen van de gast
- welke vereisten heeft het hotel
- hoeveel linnenkamers zijn er
- house keeping en gasten gebruik van dezelfde lift
- wat zijn de uit- en inchecktijden
- mogen er honden in het hotel komen
- zijn er grote pieken in de bezettingsgraad te verwachten in bepaalde seizoenen

. . . . . en zo kan ik nog wel even door gaan. In samenspraak met het hotel komen we dan met een plan dat tot in detail uitgewerkt is. 

In de praktijk
Onlangs zag mijn werkdag er anders uit dan normaal, een dag meewerken op Badhotel Domburg. Dit mooie hotel is vorig jaar klant geworden en in de afgelopen winter deels verbouwd. Vandaag ga ik niet praten over schoonmaak maar poetsen!

Na aankomst bij het hotel gaan we na een korte briefing direct aan de slag. De werkkar was de dag ervoor al helemaal aangevuld en zo kon er meteen begonnen worden met de schoonmaak. Samen met Kawita, die al jaren op dit hotel werkt, ga ik aan de slag. 

Nu kan ik in de praktijk brengen wat ik tijdens de opleiding bij het RAS geleerd heb, denk ik nog. Dat de praktijk toch iets anders is dan tijdens het examen merk ik al snel. Want waar leg ik de pyjama van de gast? Kawita helpt me al snel en zo ligt de pyjama netjes opgevouwen naast het hoofdkussen zoals afgesproken met het hotel.

Dat ik het na 3 kamers schoonmaken al erg warm heb, blijft niet geheel onopgemerkt door Kawita maar de mentale steun sleept mij er door heen. Als je, net als mij, niet gewend bent om dagelijks fysiek bezig werk te verrichten, dan is dit echt topsport dat kan ik jullie verzekeren!

Rond de klok van 15.00 uur zijn alle kamers schoon en staan de werkkarren weer netjes gevuld voor de volgende dag klaar en kijk ik terug op een zeer leerzame en voor mijn conditie confronteerde dag bij het badhotel Domburg.

Dank je wel
Dank je wel aan het complete team van Stoffels Bleijenberg bij het Badhotel voor de fijne samenwerking en in het bijzonder dank je wel voor je support Kawita! 

 

Bart Stofzuiger

Meer nieuws

Helikopter

Where can I hire the cleaners

21-11-2021
1 min.
Provada (Klein)

Ervaar de impact van Vebego op de PROVADA!

07-10-2021
1 min.
Objectleiding 300

Dé schakel tussen opdrachtgevers en medewerkers

16-07-2021
2 min.